Моніторинг якості освіти

Результати моніторингу якості реалізації освітнього процесу в 11 класі.

 

 

Відповідно до статті 48 Закону України «Про освіту», Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16 січня 2020 року № 54, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/34437, Положення про внутрішню систему якості освіти навчального закладу, Стратегії розвитку закладу, річного плану роботи закладу, наказу по закладу від 16.02.2024 року

№ 51-о «Про проведення моніторингу якості реалізації освітнього процесу в 11 класі», Програми проведення моніторингу та з метою відслідковування змін, що відбуваються в результаті навчання учнів, моніторинговою групою з 19 по 28 лютого 2024 року було проведено моніторинг якості реалізації освітнього процесу в 11 класі.

Основними індикаторами моніторингу були дотримання здобувачами освіти режиму закладу, організованість і робота на уроках, виконання класних, домашніх робіт, активність учнів, якість підготовки до уроків, стан відвідування навчальних занять, участь у позакласній роботі, ведення щоденників, учнівських зошитів, рівень навчальних досягнень здобувачів освіти, система та об’єктивність оцінювання.

Моніторинговою групою були відвідані уроки, заходи, здійснено спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю здобувачів освіти, вчителів під час освітнього процесу, перевірено ведення документації, проаналізовано відомості, інформації, статистичні дані. Проведені бесіди з керівником учнівських колективів, вчителями-предметниками, здобувачами освіти.

 

У порівнянні з результатами знань здобувачів освіти за І семестр, результати знизилися.

Вчителі вболівають за результати знань здобувачів освіти, подолання освітніх втрат, акцентують увагу здобувачів освіти на головному, на виконанні типових завдань при узагальненні знань. Розміщують матеріали підготовки в Вайбер групах, ClassRoom класах. Створюють сприятливі умови для навчання, звертають увагу на розуміння й осмислення виконуваних операцій, виконанні завдань, тестів, але здобувачі освіти не повторюють матеріал до початку уроку, мало уваги приділяють самостійній роботі вдома, виконанню онлайн – завдань.

Вчителі сумлінно готуються до уроків, приділяють увагу наявності і якості виконання класних і домашніх робіт, культурі записів, охайності ведення зошитів здобувачами освіти. Перевіряють зошити, вказують на помилки, наголошують на виконання типових завдань. Ознайомлюють здобувачів освіти із системою та критеріями оцінювання, у куточках навчальних кабінетів, у Класрум. Здійснюють поточне, тематичне, підсумкове

оцінювання, практикують формувальне оцінювання, взаємооцінювання. Оголошують бальну вартість кожного завдання при виконанні як контрольних так і інших робіт з метою об’єктивності оцінювання рівня навчальних досягнень здобувачів освіти.

Здобувачі 11 класу позакласну діяльність здійснюють без ініціативи, долучаються до волонтерської діяльності, допомагають захисникам.

Виховна робота у 11 класі будується на принципах поєднання діяльності керівника учнівського колективу з органами учнівського самоврядування. Керівник учнівського колективу проводить години спілкування, спрямовані на формування національно-патріотичного виховання, розвиток творчих здібностей дітей, прищеплення навичок здорового способу життя, на розвиток зацікавленості у результатах навчання. Організовує зустрічі з батьками, працівниками сектору ювенальної превенції, проводить профорієнтаційну роботу.

На постійному контролі у керівника учнівського колективу Трофимович Т.Ю відвідування здобувачів освіти 11 класу. На всі пропуски наявні медичні довідки чи пояснення батьків. Керівник учнівського колективу постійно проводить роз’яснювальну роботу серед здобувачів освіти і батьків щодо відвідування закладу та занять. Частина здобувачів освіти запізнюються, приходять на початок першого уроку. У порівнянні з минулим роком відсоток відвідування закладу зменшився, через те, що здобувачі освіти навчаються очно.

 

 

Моніторинг навичок читання учнів початкової школи

Відповідно до статті 48 Закону України «Про освіту», Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 16 січня 2020 року №54, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/34437, Положення про порядок проведення внутрішнього моніторингу якості освіти, річного плану роботи закладу та з метою відслідковування змін, що відбуваються в результаті навчання здобувачів освіти, керівництвом та вчителями початкових класів закладу із 18 по 22 березня  2024  року  було проведено моніторинг навички читання у здобувачів освіти 1-4 класів.      

          Об’єктами моніторингу стали: навички читання вголос і мовчки; досвід читацької діяльності здобувачів освіти; уміння читати напам’ять віршовані твори, твори малих жанрів, прозові твори; досвід мовленнєвої діяльності: аудіативні уміння, уміння переказувати зміст прочитаного твору, уміння складати коротке усне висловлювання за змістом прочитаного, прослуханого; знаходження інформації; формулювання простих висновків; узагальнення інформації.

          Використано такі інструментами моніторингу: бесіди із здобувачами освіти, вчителями, спостереження за освітнім процесом, діяльністю  здобувачів освіти на уроках, відвідування занять, робота з індивідуальними творами, аналіз класного журналу.   Сформована на високому рівні навичка читання – це вимога сьогодення – часу, коли обсяги й різноманіття інформації суттєво збільшуються. Від рівня сформованості навички читання у 1-4 класах значною мірою залежить те, наскільки успішно здобувачі освіти зможуть сприймати інформацію (як на папері, так і на екранах цифрових пристроїв), працюючи з різнорідними й усе більш складними джерелами на наступних рівнях освіти та в позашкільному житті. Високим показником є і рівень читання дитини, і бажання читати у вільний час, і вміння використовувати будь-які тексти для особистісного розвитку.

          Моніторинговою групою у складі вчителя математики, покладено виконання обов’язків директора закладу Світланою ПОЛУДНЕВИЧ, заступника директора з навчально-виховної роботи Тетяною МОРОЗ, проаналізовано навички читання вголос та мовчки: правильність, спосіб, темп, виразність читання, а також розуміння тексту. Правильне читання цілими словами і групами слів у темпі, який дає змогу розуміти прочитане, відповідає продуктивному рівню реалізації навчальної діяльності. Застосування під час читання інтонаційних мовленнєвих засобів виразності (тон, сила голосу, логічний наголос тощо). Моніторинг навички читання мовчки поєднано з перевіркою навички взаємодіяти з текстом: аналіз прочитаного тексту, висловлення власного ставлення щодо прочитаного, формулювання висновків. Під час оцінювання читання мовчки враховано темп і спосіб читання та розуміння прочитаного. Розуміння прочитаного та навички взаємодії з текстом установлено за допомогою відповідей на запитання за змістом прочитаного. Завдання передбачають виявлення розуміння фактичного змісту прочитаного, встановлення причиново-наслідкових зв’язків, визначення теми, основної думки твору, рис характеру персонажів, оцінювання їхніх вчинків, пояснення мови твору, складання плану твору, визначення жанру тощо.

Найскладнішими для здобувачів освіти є вміння інтегрувати інформацію, що містилася в різних абзацах тексту або в різних форматах, інтерпретувати та оцінювати таку інформацію.

Вчителі навчають здобувачів освіти аналізувати тексти, ознайомлюють з літературою різних авторів, темами і жанрами,  формують цінності за допомогою художніх образів, навчають висловлюватися за прочитаним текстом, розвивають творчу діяльність у літературній сфері, ініціюють здобувачів освіти самостійно шукати потрібну інформацію з різних джерел, розвивають внутрішню потребу в читанні, залучають дітей до цікавих заходів з розвитку читацьких компетенцій.