Нормативно-правове забезпечення

Нормативно-правове забезпечення 2024-2025 навчального року

Конституція України (ст. 53);

  • Закони України: «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» (№7325 від 28.04.2022), «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та інших;

Указ Президента України від 16 березня 2022 року №143
«Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України»;

 

 

Постанови Кабінету Міністрів України

від 23 листопада 2011 року № 1392
«Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти»;

 

 

від 21 лютого 2018 року № 87
«Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» із змінами (Постанова Кабінету Міністрів України № 688 від 24 липня 2019 року);

 

 

від 15 вересня 2021 року № 957
«Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, із змінами (Постанова Кабінету Міністрів України №979 від 30 вересня 2022 року);

 

 

від 5 липня 2024 р. № 796
«Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” у 2024 році»;

 

 

від 23 липня 2024 року №841
«Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні»; 

 

Розпорядження Кабінету Міністрів України

від 14 грудня 2016 року № 988 
«Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; 

 

від 13 липня 2024 року № 754-р 
«Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти “Нова українська школа” у 2024 році»
;

 

від 07.04.2023 № 301-р 
«Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти»;

 

 

від 05 липня 2024 року №632-р
«Про затвердження плану заходів з реалізації Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі на 2024 рік»;

 

від 07 червня 2024 р. № 527-р
«Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024—2026 роки»; 

 

 

  • Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 №2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за №1111/35394 зі змінами (наказ МОЗ від 01.08.2022 №1371);

– Накази Міністерства освіти і науки України:

від 12.08.2022 № 743-22 
«Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти»;

 

від 08.10.2019 № 1273
« Про затвердження типових освітніх програм для 3-4-х класів закладів загальної середньої освіти»;

 

від 19.02.2021  № 235
«Про затвердження типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти» у редакції наказу МОН України 

 

від 09.08.2024 №1120
«Про внесення змін до типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти»;

 

від 20.04.2018 №405 

«Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти II ступеня»; 

від 20.04.2018  №408
«Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти III ступеня» (у редакції наказу МОН України від 28.11.2019 №1493) зі змінами згідно наказу МОН України від 31.03.2020 №464; 

від 13.04.2011 р. №329
«Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»; 

 

від 28.03.2022 № 274 «Про деякі питання здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану»;

від 12 квітня 2024 року № 504 
«Про надання грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України” модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти»
;

 

від 29 березня 2024 року № 422 
«Про надання грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України”; підручникам для осіб з особливими освітніми потребами»
;

 

від 5 лютого 2024 року № 124
«Про надання грифа “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України” підручникам для 7 класу закладів загальної середньої освіти»
;

 

 

від 13 червня 2024 року №836
«Про внесення змін у методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні»;

 

від 15.05.2023 № 563
«Про затвердження методичних рекомендацій щодо
 окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні»;

 

 

від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06.03.2002 за №229/6517 (зі змінами);

 

від 26.12.2017 № 1669
«Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти»;

 

від 24.02.2023 № 201 

«Про затвердження Змін до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти»;

 

від 07.02.2020 № 143 

«Про затвердження типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи»;

від 02.08.2024 №1093 

«Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання»; 

 

від 13.07.2021 № 813 

«Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти»;

 

від 13.06.2021 № 836 

«Про внесення змін у методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні»;

 

від 16.05.2024 №701 

«Про затвердження рекомендацій щодо використання модифікованих програм з української мови, української літератури, історії України, географії для закладів загальної середньої освіти»;

 

від 30.07.2024 №1072 

«Про затвердження концептуальних засад реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти»;

 

від 14.08.2024 № 1138 

«Про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»;

Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 12.01.2016

№ 8 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 лютого 2021 року №160), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2016 р. за № 184/28314;


Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 16.04.2018 № 367, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 травня 2018 р. за № 564/32016;


Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 № 762 (у редакції наказів Міністерства освіти і науки України № 621 від 08.05.2019, № 268 від 01.03.2021), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369;


Порядок та умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 07.08.2024 №1112;


листи Міністерства освіти і науки України і ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти”:


від 27 жовтня 2023 року № 1/16742-23 
“Про застосування державної мови у сфері освіти”
;


від 12 січня 2024 року № 1/546-24 

“Про затвердження Організаційно-методичних вказівок з підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях на 2024–2025 роки”;


від 27 жовтня 2023 року №1/16742-23 

«Про застосування державної мови у сфері освіти»;


від 14 серпня 2020 року №1/9-436 

«Про створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти та попередження і протидії булінгу»;


– від 30 липня 2024 року №1/13519-24 

«Методичні рекомендації з оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами»;


– від 22 липня 2024 року №1/13007-24 

«Про методичні рекомендації щодо соціалізації та інтеграції дітей внутрішньо переміщених осіб у громадах»;


– від 05 червня 2024 року №1/9930-24 

«Про надання роз’яснень щодо формування 1-х класів з 01.09.2024 та розподілу освітньої субвенції»;


від 08.08.2024 №21/08-1233 

«Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році»;


– від 17 травня 2024 року №1/8722-24 

«Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2024/2025 навчальному році»;


від 12.08.2024 № 21/08-1242 

«Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2024/2025 навчальному році»; 


Лист Директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України від  3 червня 2024 року №1.1/9807-24 “Про особливості розподілу обов’язків між керівником закладу загальної середньої освіти та його заступниками”


від 5 червня 2024 року № 1/9979-24 

«Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2024/2025 року»


від 5 червня 2024 року № 1/9930-24 

“Про надання роз’яснень щодо формування 1-х класів з 01.09.2024 та розподілу освітньої субвенції”


Лист ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти” від 08 серпня 2024 року № 21/08-1233 “Про методичні рекомендації «Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році»


від 23.08.2024 №4/15281-24 

«Про організацію 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти».

Перелік навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих МОН України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2024/2025 навчальному році:

 

Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання у початкових класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою

 

Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання в 5-11 класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою

 

Перелік навчальної літератури, рекомендованої МОН України для використання у спеціальних закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами

 

Перелік навчальної літератури та навчальних програм з психології та педагогіки, рекомендованих МОН України для використання в освітньому процесі закладів освіти 

 

Лист Державної служби якості освіти України від 25 липня 2024 року № 01/01-23/1515 щодо рекомендацій про організацію сучасного освітнього середовища, облаштування укриттів для учасників освітнього процесу та з питань функціонування шкільних музеїв

 

Додаток 1. Рекомендації Державної служби України з надзвичайних ситуацій «Алгоритм дій місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів управління освітою, керівників закладів освіти щодо забезпечення укриття учасників освітнього процесу у фонді захисних споруд цивільного захисту»