Правила безпеки

  • Учасники освітнього процесу ознайомлені з місцем розташування найпростішого укриття та правилами поведінки під час евакуації й в укритті.
  • Всі учасники освітнього процесу заздалегідь треновані та досконально знають свої дії за сигналами тривоги і під час заповнення укриття (визначено маршрут та напрямок руху, своє місце в укритті кожного класу, виконання команди старшого. Місце для кожного класу визначено під час тренувальних навчань і не змінюється;
  • Заклад освіти розмістив всі покажчики напрямку руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів учасників освітнього процесу. 
  • Визначена відповідальна особа з-поміж працівників закладу освіти, яка супроводжує учасників освітнього процесу під час евакуації та укриття в захисній споруді у розрізі класів.

У разі надходження сигналу тривоги, який передається через систему оповіщення громади, а також на встановлений на телефоні застосунок “Повітряна тривога, який завантажений кожному учаснику освітнього процесу:

  1. Вчитель миттєво сповіщає учнів (словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та припинення заняття.
  2. Педагогічний працівник (класний керівник, вчитель -предметник) нагадує дітям про головну мету та правила евакуації: не говорити, не бігти, не штовхатися, не повертатися;
  3. Педагогічний працівник бере з собою класний журнал, свої особисті речі, очолює групу дітей і визначеним маршрутом рухається разом з ними в захисну споруду;
  4. Закріплені за кожною групою працівники закладу допомагають у проведенні евакуації.
  5. Класи, в яких викладають вчителі, мають бути організовані для негайного пересування двома колонами в приміщенні класу та швидкого залишення кабінету. За можливості учні самоорганізовуються для залишення кабінету та руху до укриття. При обмеженому просторі для пересування учні залишають приміщення групами.
  6. Відповідальні за евакуацію особи повинні знаходитись у заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисної споруди. Кожному учнівському колективу надано помічника.
  7. Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього місці для швидкого надання медичної допомоги. 
  8. Відповідальні за евакуацію особи повинні знаходитися біля виходу із захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній. 
  9. Учні або цілі класи, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом вчителя або самостійно до укриття.
  10. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні забезпечити, щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі учні займуть свої місця відповідальний за клас повинен перевірити наявність усіх учнів, доповісти керівнику закладу.
  11. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей та всіх, хто знаходиться в ній.

    Якщо батьки хочуть забрати під час тривоги дитину з укриття – педагогічний працівник не має права передавати їм дитину. Докладніше про це читайте у підрозділі нижче.
  •  

Дії батьків до та під час повітряної тривоги

  • Щоб підготуватися до можливої повітряної тривоги

    рекомендуємо:

    • долучитися до каналу комунікації закладу освіти між керівником учнівського колективу та учасниками освітнього процесу, щоб володіти оперативною та необхідною інформацією у разі повітряної тривоги;
    • надати керівнику учнівського колективу свої контакти, контакти тих, хто може забирати дитину із закладу, деталі стану здоров’я дитини, зокрема про особливі потреби дитини. Також поінформуйте дитину, щоб вона знала свій резус-фактор та групу крові, свої хронічні хвороби, а також ваші контакти.
    • Зберіть вашій дитині евакуаційний рюкзак. Ми вже зазначали, що в рюкзак дитини варто покласти записку від батьків, у якій вказано прізвище, ім’я, по батькові дитини, дата народження, адреса проживання, контакти батьків, сімейне фото (за можливості й, бажано, з підписами, хто на ньому зображений). Також варто зазначити в цій записці резус-фактор та групу крові дитини, свисток.
    • Нагадуємо, що батьки не можуть забрати дитину з укриття під час повітряної тривоги, а педагог, відповідно, не має права відпустити дитину з укриття навіть на прохання батьків. До завершення повітряної тривоги дитина повинна залишатися в укритті. Адже так батьки наражають на небезпеку і себе, й дитину.
  • Якщо повітряна тривога трапилася дорогою до/із закладу освіти

    Департамент освіти і науки Києва розробив рекомендації на випадок, якщо повітряна тривога застає здобувача дорогою до чи з закладу освіти. Наводимо батькам ці рекомендації трохи трансформовані:

    • оберіть із дитиною безпечний шлях до школи та у зворотному напрямку (тобто складіть своєрідний маршрут руху), далі оберіть укриття, які дитина зможе використовувати дорогою в разі сигналу повітряної тривоги;
    • поясніть дитині, щоб вона рухалася тільки за складеним маршрутом, не зупинялася і нікуди не звертала;
    • наголосіть дитині, що якщо немає можливості швидко дійти до школи або дому під час сигналу повітряної тривоги, щоб дитина прямувала до визначеного вами укриття і перебувала всередині укриття, а не біля його входу;
    • навчіть дитину не торкатися оголених електричних дротів, невідомих предметів, проговоріть правила мінної безпеки. Про правила мінної безпеки проведено відповідні заходи та роздані буклети;
    • повідомте керівника учнівського колективу про місцеперебування дитини або попросіть дитину це зробити
  • Якщо повітряна тривога трапилася дорогою до/із закладу освіти

    Департамент освіти і науки Києва розробив рекомендації на випадок, якщо повітряна тривога застає здобувача дорогою до чи з закладу освіти. Наводимо батькам ці рекомендації трохи трансформовані:

    • оберіть із дитиною безпечний шлях до школи та у зворотному напрямку (тобто складіть своєрідний маршрут руху), далі оберіть укриття, які дитина зможе використовувати дорогою в разі сигналу повітряної тривоги;
    • поясніть дитині, щоб вона рухалася тільки за складеним маршрутом, не зупинялася і нікуди не звертала;
    • наголосіть дитині, що якщо немає можливості швидко дійти до школи або дому під час сигналу повітряної тривоги, щоб дитина прямувала до визначеного вами укриття і перебувала всередині укриття, а не біля його входу;
    • навчіть дитину не торкатися оголених електричних дротів, невідомих предметів, проговоріть правила мінної безпеки. Про правила мінної безпеки проведено відповідні заходи та роздані буклети;
    • повідомте керівника учнівського колективу про місцеперебування дитини або попросіть дитину це зробити
  •         

     

    Що варто знати про холеру аби її уникнути?

     

                Холера — це гостра діарейна інфекція, що виникає при вживанні харчових продуктів або води, заражених бактерією Vibrio cholerae О1 або О139. Холера передається фекально-оральним шляхом від людини до людини, частіше при вживанні забрудненої води, овочів, фруктів, при купанні, а також через їжу і при побутових контактах.

         Інкубаційний період при холері триває від кількох годин до 5 днів. Хвороба зазвичай починається гостро і призводить до різкого зневоднення організму.

         Джерелом збудника інфекції є людина – хворий або носій вібріонів.

         Холерний вібріон може зберігати життєздатність у воді протягом тривалого часу, у харчових продуктах при кімнатній температурі протягом 2-5 днів, на поверхні плодів і овочів в умовах сонячного освітлення впродовж  8 годин, при низьких температурах та у морській воді — 2 тижнів і більше, у кишечнику окремих річкових та морських тварин — декількох місяців. Під час кип’ятіння холерний вібріон гине протягом хвилини, є малостійким до висушування, до прямого сонячного опромінення, є надзвичайно чутливим до дії звичайних дезінфектантів.

     

         Першими симптомами холери є діарея, блювота, болі у животі.

    Характерні симптоми холери:

    • частий, до 10 і більше разів на добу, пронос. При цьому людина втрачає  багато рідини – до 20 літрів на добу. У результаті втрати рідини відбувається згущення крові і зневоднення організму;
    • через втрату з рідиною мікроелементів з’являються м’язові судоми, частіше за все – починаючи з литкових м’язів;
    • загострення рис обличчя, очі западають, синіють губи і вушні раковини;
    • холодна шкіра (холера – одна з небагатьох інфекцій, що супроводжуються нормальною або навіть зниженою температурою тіла);
    • шкіра втрачає пружність, легко збирається в складки і дуже довго розправляється, а шкіра стоп і рук стає зморшкуватою (так звані «руки прачки»);
    • задишка, різка слабкість.

              При ранній діагностиці і правильному лікуванні холера виліковна. При перших симптомах слід негайно звернутися до лікаря!

     

    Щоб уникнути захворювання, дотримуйтесь простих правил:

    • не купуйте продукти харчування, зокрема – рибу, у місцях стихійної торгівлі;
    • не купайтеся і не ловіть рибу у забруднених водоймах, не збирайте рибу на територіях, де вода відійшла;
    • дотримуйтесь особистої гігієни, ретельно мийте руки перед тим, як брати чи готувати їжу, після відвідування туалету;
    • використовуйте чисту воду;
    • мийте овочі і фрукти перед вживанням;
    • ретельно готуйте їжу, проварюйте чи просмажуйте продукти харчування перед вживанням.

             Кип’ятіння вбиває холерні вібріони вже через 1 хвилину.

              При своєчасно розпочатому лікуванні нетяжка форма холери закінчується повним одужанням. За відсутності ефективної терапії протягом 2-3 днів, в хворого може розвинутись кома, можливі летальні наслідки.

     

    Дотримуючись таких рекомендацій, можна вберегти себе від важких наслідків захворювання.

     

    Миколаївське районе управління

    Головного управління    Держпродспоживслужби

    в Миколаївській області

     

  • Пам’ятка щодо профілактики захворювань на вірусний гепатит А

  •  

             Вірусний гепатит А – це  гостре інфекційне захворювання з фекально-оральним механізмом передачі інфекції, переважним ураженням печінки і травного каналу. Збудником хвороби є вірус. Джерелом інфекції є хвора людина. Інфекція передається через шлунково-кишковий тракт. Виділяється вірус в навколишнє середовище з випорожненням хворого і потрапляє в організм здорової людини через забруднені харчові продукти, воду, предмети побуту, брудні руки, недотримання особистої гігієни.

               Вірусний гепатит А у народі його називають хворобою брудних рук. Інкубаційний період триває – 7-50 днів  (в середньому 15-35 днів).

            Вірус гепатиту А досить стійкий у навколишньому середовищі. При кімнатній температурі він може зберігатися до двох тижнів, а при температурі +4°С протягом кількох місяців. Вірус також досить стійкий до дії дезінфікуючих засобів, але швидко гине при кип’ятінні (через 10 хвилин).

             Важливу роль у попередженні виникнення та розповсюдженості гепатиту А відіграє громадська свідомість та дотримання правил особистої гігієни.

            Щоб уникнути захворювання рекомендують:                       

    1. Використовувати для пиття та миття посуду лише кип’ячену воду (воду кип’ятити не менше 10 хв., дати відстоятися).
    2. Не використовувати воду з незнайомих джерел водопостачання.
    3. При неорганізованому відпочинку для пиття та приготування їжі мати з собою запас питної води (краще бутильовану).
    4. Перед споживанням овочів, фруктів та ягід їх необхідно добре промити питною водою, для споживання дітьми – обдати окропом.
    5. Важливо суворо дотримуватися правил особистої гігієни – обов’язково мити руки з милом, не користуватися загальним рушником, посудом, тощо.
    6. Не займатись самолікуванням. При появі перших ознак жовтяниці терміново звернутись до лікаря.

    Дотримуючись таких рекомендацій, можна вберегти себе від важких наслідків захворювання.

     

    Миколаївське районе управління

    Головного управління    Держпродспоживслужби

    в Миколаївській області